Twig + Tale outfit

13:36

Toen ik hier de Pathfinder Vest voor Liam maakte, had ik ook al onmiddellijk een exemplaar voor Ona in gedachten. Bij het patroon hoort namelijk een crossover versie en die sprak mij enorm aan. Ik koos ervoor om te combineren met nog een ander patroon van Twig + Tale, nl. de Pixie Shorts. Het wordt op de website vooral getoond als een winters shortje en dat was ook mijn bedoeling, maar in een ander stofje zou het gerust ook kunnen als zomershort. Die staan hier namelijk ook nog op de planning.
De stoffen komen allemaal uit de eigen voorraad, enkel de wattine moest ik nieuw gaan kopen bij Den Depot omdat ik in een vlaag van zinsverbijstering vergat aan de stofvouw te knippen. Hoera voor laatavondopeningen zodat ik direct verder kon :-).




Op het boordje van de shorts voegde ik een decoratief knoopje toe, ook uit eigen voorraad. De knopen van de vest vond ik bij Veritas.




Mijn vraag om foto's te maken wordt hier tegenwoordig altijd met veel gezeur onthaald. "Waarom wil jij altijd foto's van MIJ maken, mama?!". Het trauma van een kind met een bloggende naai-mama. Uiteraard is het nogal moeilijk om één van de jongens in deze outfit te laten poseren. Er is dus altijd wat omkoperij nodig en 'voor wat, hoort wat' beloftes. Deze keer kon ik Ona toch nog motiveren door de bellenblaas boven te halen en dan zijn het toch niet allemaal geposeerde foto's. Helaas was de zon nog wat te hevig, met toch wel wat overbelichte foto's als resultaat. Maar een nieuwe fotoshoot krijg ik niet meer direct voor elkaar. 
Geniet ook nog even mee van deze foto's van mijn 'kleine' meid. Volgende zaterdag vieren we immers haar grootwordenfeest en daarna zal ik dat woord niet meer zo vaak mogen gebruiken :-). 
Een uitgebreide outfit werd er niet genaaid voor deze gelegenheid, aangezien grootworders eerst een drietal opdrachten moeten volbrengen vooraleer ze groot kunnen verklaard worden en splinternieuwe kleren zijn hier niet echt aangeraden. Ik maakte wel iets simpels voor het feest nadien, maar dat toon ik een volgend keertje. Hopelijk met foto's van die belangrijke dag.






You Might Also Like

4 reacties

  1. Heel mooi enne overbelichte foto's? Waar? Ze zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a gorgeous outfit :) The shorts are so sweet, and the vest is simply perfect :) Vests are irreplaceable during the change of seasons, aren't they?

    BeantwoordenVerwijderen