"Kan jij ook leer stikken?"

12:56

... vroeg de buurman mij een tijdje geleden. 
En of ik dan geen logo van de motorclub op zijn leren gilet kon stikken? 
Op zich geen probleem, maar plots mocht de voering niet mee vast gestikt worden.Want dan trekt dat.
Dus werd het logo (1 groot op de rug en 1 klein op de borst) met de hand vastgenaaid, waarbij ik telkens moest opletten dat de voering er niet mee tussen zat. 
Het resultaat is ok, maar de volgende keer denk ik toch wel 2 keer na vooraleer ik nog op zo'n schijnbaar simpele vraag in ga.



Verder werd er (gelukkig) ook nog wat anders genaaid. 

Ik maakte een Julia sweater, maar die kan ik nog niet tonen omdat ik mij heb opgegeven voor de pattern tour van Compagnie M. Ik ben benieuwd naar alle versies van medebloggers.

Vandaag maakte ik nog een raglan t-shirt voor Tibo, maar alles werkte tegen. 
De halsboord is niet mijn beste vriend en omdat ik met 2 soorten tricot werkte, deze keer al helemaal niet. 
Bij het omzoomen (met een tweelingnaald) heb ik vaak last op de plaats van de zijnaden omdat de stof daar dikker is. Aan de binnenkant komen er dan lussen en veel te veel draad. Met de boventransportvoet lukte dit ook niet. Iemand tips?

Helaas was het te laat om nog fatsoenlijke foto's te trekken, dus die hebben jullie morgen nog tegoed. 

Hoewel het vakantie is en ik deze week thuis ben, lukt het me toch niet van meer te naaien. Ik moet toegeven dat dit beter lukt als de kinderen op school zitten. Hoe doen jullie dit?

You Might Also Like

2 reacties

  1. Pfff... met de hand, respect hoor! ;) Ik krijg al zere vingers als ik er aan denk.... Voor de tweelingnaald, heb je al eens wat meer draadspanning geprobeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, mijn vingers waren pijnlijk :-). Ik zal eens wat moeten spelen met de draadspanning ...

      Verwijderen